Etiketter

söndag 12 augusti 2012

Köttfärsgratäng med fussili

Köttfärs är ju en källa till sällan sinade recept och gott och enkelt  och relativt biligt också och hos mat-ro hittade jag detta som också ska provas under hösten. Och mat-ro är en inspirerande sida där jag hittar mycket och som jag för att komma ihåg för min egen skull lägger in på min sida.

Fussiligratäng med köttfärs
5 hg köttfärs
5 hg pasta, fussili
1,5-2 tsk curry
1,5-2 tsk spiskummin
1 tsk chilipeppar
2 tsk salt
2 tsk kalvfond
1 dl chilisås
2 dl grädde
4 dl mjölk
3 dl riven ost

Koka pastan ca 2 minuter kortare tid än paketets anvisningar. Spola pastan i kallt vatten.
Bryn curry och köttfärs. Tillsätt övriga kryddor, fond, chilisås, grädde och mjölk. Koka ihop ett kort tag.
Tillsätt osten och låt den smälta ner men inte koka.
Blanda ihop pasta och köttfärsröra i en ugnsform.
Strö ev. mer riven ost överst.
Grädda i 175 grader i ca 20 minuter. Servera med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar