Etiketter

fredag 12 augusti 2011

Enchilada med fläskfilé


Ingredienser

  • 500 g fläskfilé - jag tog fläskytterfiflé
  • 1 msk rapsolja
  • 1 pkt Burrito Spice Mix
  • 1 röd paprika
  • 2 morötter
  • 1 burk Yellow chili
  • 1 burk Chunky Salsa Hot - här blev det medium
  • 1 pkt Whole Wheat Tortilla
  • 200 g riven ost
  • 3,25 msk pumpakärnor
  • 3 msk sesamfrö

Så här gör du

Sätt ugnen på 225°C. Skär fläskfilén i strimlor. Riv morötterna och strimla paprikan.


Fräs köttet i oljan och tillsätt Burrito Spice Mix, paprika, morötter, Yellow Chili och hälften av Chunky Salsan.


Fyll tortillorna, rulla ihop och lägg i en ugnsfast form.


Strö över resterande Chunky Salsa, riven ost, pumpakärnor och sesamfrön. Gratinera i ugnen ca 5 min.

Tips!

Servera som huvudrätt med en fräsch sallad, gärna med färsk avokado
Receptet är hämtat hos Vardagsmaten.se - perfekt sida med många tips för middagar varje dag i veckan. 


Och jag får recepten direkt till min facebook.




Bilderna är min egna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar