Etiketter

tisdag 9 augusti 2011

Muffins med chokladbit



100 g smör
2 st ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt


Som fyllning använder jag valfri chokladbit 

Vill man inte ha någon fyllning kan man riva skalet från 1 citron och ha i smeten.
Sätt ugnen på 225 grader  .


Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
Rör ner smält smör, mjölk
Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.

Fyll med valfri fyllning - i dessa hade jag marabou dajmchoklad.

Grädda i mitten av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)

Jag sätter mina formar i en muffinsplåt när jag bakar muffins. Utan plåten så flyter 
pappersformarna ut och de tappar de lätt formen. Med plåten som stöd för formarna får man höga och fina muffins!


Bilderna är mina egna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar