Etiketter

tisdag 24 februari 2009

Monica pestokyckling


Här är ett recept som jag komponerat ihop. Åt denna på en restaurang och något recept fick jag inte men genom menyn så har jag försökt listat ut vad som var i rätten


Och jag har inga givna mått på detta! Men jag brukar räkna med 1 filé per person och 1 dl grädde per person ungefär. Och så varierar jag lite med lite annat i och allt är på en höft.

Kycklingfiéer
Pesto
Soltorkade tomater
Pinjenötter
Grädde
Creme Fraiche
Grönsaksbuljongstärning
Charlottenlök (använder jag ibland)
Salt och peppar
Pasta (färsk bandspagetti är lyxigt men jag har haft både skruvar, rör och annat)

Och allt eftersom jag lagar så ändrar jag och numera gör jag såhär.

Skär kycklingen i strimlor/bitar och fräs en stund i en gryta eller liknande.

I en annan gryta häller jag i grädde,creme fraiche, buljongtärning och pesto och låter det få puttra ihop något.

När kycklingen är färdigbrynt så häller jag över det i såsen. På så sätt så tycker jag att det blir krämigare och jag behöver inte reda och jag har testat med lättprodukter men den blir allra bäst med riktig grädde.

Skär de soltorkade tomaterna i strimlor och lägg i.

Och så pinjenötter - jag brukar hälla i det som finns i en påse.

Låt puttra på svag värme.

Koka pastan under tiden, gör en god sallad och riv parmesan till serveringen.

Blanda pastan direkt i såsen eller servera den bredvid.

Innehållet men creme fraichen är inte med på bild







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar